Sider

mandag 14. mars 2016

CAV3


Vi importere Inventor- og AutoCAD modeller i 3ds Max design, og lærer om animasjon med Max.


Vi importere toget fra Inventor og bruker  link constraint  på  partene , lager animert target camera path animasjon og flere objekter som vogner modelleres og legges til.

     Preview animasjon togsett.




Animasjon ved bruk av hjelpeobjekter ble brukt på multiverktøyt som jeg lastet ned fra Noroff.


Noe gikk fryktelig galt med min første animasjon, multiverktøyet ble et  monster, her må det øves.


Animasjon og simulering





CAV3 Innlevering.


Vi jobber videre med semester oppgave CADHP1 messestand. Vi lager en animasjon på 15 sekunder og kjører en preview før vi redrer filmen. Jeg importere espresso kanne, bruker shrinkwrap for å gjøre modellen mindre, "slanker" hyttemodellen fra CAM leksjonene og importere denne, slik at jeg får en modell av hytten inn i scenen. Tegninger fra tidligere leksjoner blir plakater i bilderak, og jeg  legger til en bouncing ball i scenen.



Import hyttmodell


Bouncingball curve editor
Justering glassmateriell


Path animasjon

Render test



Jeg sliter med rendere og har brukt flere timer uten hell. Programmet klar ikke prossesen og jeg ender opp med en noe heller kornet og uklar rendret film som jeg definitivt ikke er fornøyd med, og i  previewen blir gangstien markert med en gul stripe som jeg ikke klarer å bli kvitt...







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar