Sider

fredag 29. april 2016

CAS

...uke 2

Vi, det vil si jeg, startet uka med å bygge min modell, ATV i Inventor. Stine har samlet alle klossene som vi laget sist uke  i  en prosjekt mappe som vi laster ned hver for oss og bygger hver vår  Assemblyen, sammen stilling av parten. Stine (Buggy) og Bjørn (Trike) har alt laget sine  iam.filer (InventorAsseMbly)

Når ATV'en er ferdig bygget  importeres iam filen fra Inventor til 3ds Max slik at vi kan lage en animasjon. Først rendrer jeg et bilde av Firehjulingen, og deretter "plukker" jeg den fra hverandre  . Jeg starter i sluttbildet av animasjonen og jobber meg i rivers etter  Dune Hopper monterings anvisning .  Når animasjonen er ferdig, lages det en render utgave av animasjonen.











Render av animasjon er den oppgaven vi alle sliter med. Etter tips fra Chris har jeg fått det til å virke  ved  å fjerne render vinduet  under render prosessen og  i tillegg kun bruker CPU (ikke GPU) Allocate GPU lar oss bruker skjermkortet til rendering.

Etter innlevert oppgave oppdager jeg at både Bjørn og jeg har  oversett at vi har mistet den  oransje fargen ved import av filene fra Inventor, og jeg set at noen av de hvite brikkene blir svarte i render. Jeg har funnet ut at vi  har oversett at det er   to utgaver av  hvit i Inventor. Her er  mitt render bilde før og etter justeringer av materiell i  3ds MAX
Render bilde 2 timer Innlevering





Første etter justering av materielle i 3DS max, render 30 min
Andre justering - mørkegrå  og dekk

Justering av materille har av en eller annen grunn ført til at skyggene ikke like myke som tidligere.










Jeg har hatt et lærerikt og morsomt  2 ukers samarbeids sammen med  Stine og Bjørn. Tusen takk til dem begge.
http://stinetekniskdesign.blogspot.no/
http://dakbjorni.blogspot.no/ 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar