Sider

torsdag 2. juni 2016

Dag 9

 Jeg tegner ryggstø  med plass for belysning

Jeg finner på nettet informasjon som jeg skal bruke når jeg tegner terrassen/uteplass på fremsiden av bygget. Bergenholm.no Jeg lager søylesko som jeg bruker senere i prosessen










Planen er :  For å få tid  til rendering  hopper jeg nå over til 3ds  hvor jeg setter opp views, lyssetter og legger til materiell. Mens programmet jobber går jeg tilbake til Revit og fortsetter å jobbe med terrasse og tegninger.



Jeg ønsker retning av bygningen endret slik at vinduer peker mot sør. og ikke nord Jeg finner ingen annen måte å gjøre dette på enn å rotere bygget. Jeg bruker litt tid på dette. Når jeg snu bygget må jeg oppheve flere contstriants og inventar må roteres og flyttes separat.  Jeg tar til lærdom at jeg må peke ut retningen så noenlunde før jeg starter å tegne for å spare tiden jeg har brukt på dette. Evt. finne ut hvordan dette kan gjøres enklere. . Når jeg kommet tilbake til projektet sette jeg true North.

Når jeg nå importerer scene ligger den i ønsket retning..






Modellen  importeres til 3ds Max hvor jeg ønsker å legge til materiell for  bilder og animasjon. Først lages ulike layers slik at jeg enkler kan skille de ulike objektene   når de skal tilegnes materiell.

Deretter setter jeg opp kamera views som jeg  bruker igjennom prosessen.


Resepsjon

Avspennings rom


Sauna








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar